نسل جدید CRM با استفاده از هوش داخلی (Built-in intelligence) و هوش مصنوعی (AI)، وظایف اجرایی را به صورت خودکار انجام میدهد. این وظایف میتوانند مانند ورود و هدایت دادهها یا ارسال خدمات به مشتری باشند.
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در این موارد به شما کمک میکند:
ابزار CRM این اطلاعات رو سازماندهی میکند و سوابق کاملی از افراد و شرکتها به شما ارائه میدهد. در نتیجه نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای مدیریت فعالیتها و تعاملات روزمره مشتریان مورد استفاده قرار میگیرند. در بخش فروش، نمایندگان با دید واضحی از مراحل فروش، سریعتر و هوشمندانهتر کار میکنند و پیشبینیهای دقیقتری انجام میدهند. تیمهای بازرگانی با کمک این نرمافزار به سرعت تجارت الکترونیکی (از سفارشات آنلاین گرفته تا غیرحضوری) را به خریداران مصرف کننده خود و همچنین خریداران شغلی عرضه میکنند. همینطور نمایندگان خدمات به مشتری با کمک CRM میتوانند نیازها و خواستههای مشتری را پاسخ داده و رفع کنند. نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری همچنین میتوانند با ابزارهای تجاری مانند امضای اسناد، حسابداری و صورتحسابها و نظر سنجیها ادغام شوند.
کارمندان با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مشترک، با ابزارها و دادههای صحیح و مناسب قادر به مدیریت مؤثرتر روابط مشتری در تمامی خطوط تجارت هستند. همچنین تعاملات مشتری با سایر بخشها برای آنها قابل مشاهده است.
نمایندههای شرکت میتوانند با سرعت بیشتری محصولات سفارشی مشتریان را مشاهده کنند. همچنین میتوانند سابقه هر تعامل را بدست آورده و در نهایت قادر به پاسخگویی سریع مشتریان باشند.
به کمک سیستم CRM، اطلاعات از منابع مختلف موجود در تجارت شما و فراتر از آن جمعآوری میشود. شما میتوانید از این نرمافزار مثل یه دستگاه شنود مشتری استفاده کنید و دیدگاههای بینظیری درباره احساس مشتری و یا نظر آنها را درباره سازمان خود بدانید.